Saturday, February 24, 2007

Tid til golf!

Endelig kom jeg meg ut på golfbanen for å spille en runde. Sist lørdag var en nydelig dag med sol og 15 varme og masse folk på banen. Hadde vært ute på morgenen og flydd litt så jeg var ikke på banen før etter 12:00 og det var masse folk der. Ser ut som solen trekker folk ut av godstolen og til golfbanene.


Proshoppen var full, masse folk som ikke hadde bestilt og ville ut for å spille. Jeg hadde fått starttid 14:30 så etter betalt $14 for ni hull, ja det var så sent at de ikke trodde at vi skulle rekke rundt 18, det er jo tross alt februar og ikke normalt å spille golf hjemme i Norge.

Hvor rusten kan man bli etter en vinter? Har ikke spilt golf siden november og ikke trent noe siden jeg måtte konsentrere meg om helikopterflyvningen så da jeg sto der på første tee var jeg ikke særlig høy i hatten. Tankene raste gjennom hodet, må treffe ballen, få til et bra slag, viktig for sesongen osv. Pegget opp ballen og tok en prøvesving. Dro til. Rart hvor kort en ball flyr når man ikke treffer den. Pegget opp på nytt og tenkte at dette ville bli en minnerik runde. Tredje gang traff jeg og ballen havnet til venstre for fairwayen like ved greenen til hull 6. Spennende.

Første hullet var en total skuffelse og jeg tenkte med gru på de neste åtte hullene. Vist jeg kom til å spille like dårlig det neste hullet så ville jeg gå av. Det var en forferdelig start på en nydelig dag. Andre hullet skulle gå mye bedre. Hullet er 284 yards opp en bakke med vann til høyre. Drivet 245 yards opp i bakken midt i fairwayen, et rolig sandwedge og jeg landet ballen 15 yard fra flagget. Nedover putt er ikke lett og hastigheten på greenene var vanskelig å bedømme så jeg var kort men neste putt gikk i koppen og jeg fikk par. Fra et elendig førstehull til par på andre, kunne det gå bedre?

Hull 3 var et par tre på 173 yards nedover. Har alltid hatt litt problem med jernslag fra tee så jeg var nervøs for å ikke treffe ballen eller sjenke den ut til høyre. Perfekt sekserjern slag som landet fire meter til venstre for greenen, chippet inn og senket parputten. Hva galt er det jeg gjør? Fjerde hullet går langs en elv på høyre side, etter en kort drive fant jeg frem wooden og landet 150 yards fra greenen. landet neste i forkant av greenen og ca 30 yards fra flagget. Puttet kort men satte parputten så det var tredje par på rad.

Resten av runden gikk like bra. På hull fem som er 262 yards og drivet nesten greenen. Landet kort ca 15 yards. Bra slag men fikk bare par. Hadde par på 6, bogey på 7 og 8 og par på ni. Tenk vist jeg hadde startet like bra? Hadde sikkert ikke vært like bra.

Klokken var nesten fem så de siste 9 måtte spilles en annen dag.

Neste uke vil jeg være i Los Angels på kurs på Robinsonfabrikken og vil fortelle mer om det når jeg er tilbake.

No comments: