Sunday, November 19, 2006

Kjedelig uke

Fært så sakte tiden går når været e dårlig å jeg kan ikke fly. Siste uke virket det som om alt var galt. Mandag skulle jeg fly kl 0900 om morgenen men selvfølgelig lå tåken tykk over flyplassen. På tirsdag skulle jeg ikke fly før kl 1300 men da kom det en varmfront innover med regn og sterk vind. Onsdag kom jeg meg endelig ut og fly i litt over en time på instumenter. Rart å tenke på at det må være relativt bra vær for å kunne fly instrument, men sånn er det bare.

Torsdag var det tåke igjen på morgenen så det ble ikke noe flyvning men tok meg i stede en tur inn til Portland med formål å kjøpe julepresanger. Fikk jeg gjort det? Nei da, gikk hvileløst rundt i byen på jakt etter noe jeg kunne kjøpe til mine nieser og nevøer. Må få gjort det snart.

Fredag hadde jeg ikke noe "slot" så jeg hadde tenkt å sitte hjemme og lese, men fikk beskjed at det var den måndlige grillunsjen så da måtte jeg jo en tur innom skolen. Måtte benytte anledningen når det er gratis mat.

Det ser ut til at det vil være lite flyvning fremmover da helikoptret "mitt" 61482 er inne på en totaloverhaling. Motor og endel andre deler skal skiftes og det vil ta ca 1 månde før 482 er ute og operativt igjen. Jeg står kun igjen med instrument helikoptret 27YS men det er mange som ønsker å fly det så det blir nok ikke mye flyvning å skrive om.

Kanskje jeg skulle sitte bare å lese eller ta meg en uke fri og farte litt rundt. Har tenkt på å kjøpe bil for lettere kunne komme meg rundt men må til DMV, det amerikanske biltilsynet, for å ta både teoretist og praktisk prøve. Alle utlendinger må vist gjennom det, ja utenom tyskerne for det har vist verdens vanskeligste førekort system (ja vi andre ler av det), så jeg får registret og forsikret en bil. Her kan man få en relativt bra bil for $500 og oppover. Kunne jo tenke meg en Mustang da men de er litt dyrere, så vi får nå se.



Lite ord til dere som leser dette, ja vist det er noen, legg gjerne igjen noen ord i gjesteboka med ønsker og tips på hva dere vil høre om.

2 comments:

Anonymous said...

Kjedelig at heliet ditt måtte ha en slik overhaling akkurat nå, da! :( Du får nok kjøpe deg den saxofonen, slik at du har noe å drive på med ved siden av! =)

Synes du er flink til å blogge, jeg :)


-Kath

Anonymous said...

Hola Mr. T. Er det kjedelig? Synd. Kommer du hjem til jul? Reiser så mye nå at skapet kunne ha vært fullt av whisky. Jeg må virkelig ta meg sammen for å få drukket opp alt. Du får lese og kose deg til hjulvispen er bra igjen. Tenk positive tanker...